تيتر يكعناوین اخبار

هفت میلیاد دلار سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازسازمان فوق ، اسفند ماه سال گذشته تعداد ۱۴ طرح که بطور عمده مربوط به حوزه تولید برق، خودرو و صنعت و معدن بود به ارزش دو میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۵۰ دلار به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.
سازمان مزبور به موجب قانون تنها نهاد رسمی تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور محسوب می شود که در چارچوب قانون جدید تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی، مصوب ۱۳۸۱، به تسهیل ورود سرمایه، تامین حمایت قانونی و امنیت کامل برای سرمایه گذاریهای خارجی می پردازد.
براساس این گزارش، ساخت نیروگاه ۸۸۰ مگاواتی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، نیروگاه ۸۸۰ مگاواتی سهند بناب در استان آذربایجان شرقی، نیروگاه خورشیدی در استان زنجان، نیروگاه برق بادی ۵۰ مگاواتی در استان سیستان و بلوچستان، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی امیدیه در استان خوزستان، دو طرح ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۴ مگاوات در مجموع در استان همدان، طرح تولید فولاد با فناوری FINEX-CEM و چندین طرح صنعتی دیگر در استان های مختلف، در شمار طرحهای مصوب قرار دارند.
مقوله سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی حوزه مهمی است که نیاز به همکاری جدی فنی و اداری همه دستگاه ها و وزارتخانه ها کشور دارد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد: اقدامات در زمینه تامین مالی طرحها و پروژه ها ( فاینانس ) باید به گونه ای باشد که پروژه ها بتوانند نسبت به بازپرداخت وام ها از محل منابع خود اقدام کرده و موجب افزایش تعهدات دولت نشوند.
همچنین سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی باید در چارچوب منافع ملی و ورود دانش فنی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشور صورت گیرد.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این اعلام کرد: شرایطی فراهم شده است که تامین مالی خارجی به صورت جدی صورت گیرد و سرمایه گذاری مستقیم خارجی به عنوان یکی از اولویت های دولت یازدهم محسوب می شود.
محمد خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی اسفند ماه گذشته اعلام کرد: موافقتنامه های تشویق و حمایت از سرمایه گذاریهای دو جانبه با ۱۳ کشور نهایی شده است و افزود: کشورهای ژاپن ، سنگاپور، عراق و روسیه از جمله آنها محسوب می شوند.
وی مذاکره با موسسه های مالی معتبر و بانک های مختلف دنیا را یادآور شده بود و کشورهای ژاپن، کره جنوبی، دانمارک، سوئد، اتریش و انگلستان را به عنوان نمونه هایی که گفت وگو با آنها در حال انجام است، معرفی کرد.
سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در تیرماه سال ۱۳۵۴ و به منظور هدایت و انجام مجموعه ای از وظایف که پیشتر توسط دستگاههای مختلف اجرائی صورت می گرفت، تاسیس شد.
سازمان وظایف خود را مطابق اساسنامه و سایر قوانین و مقررات، از جمله قوانین و مقررات ناظر بر سرمایه گذاری خارجی در ایران، سرمایه گذاری ایرانیان در خارج ازکشور، تامین مالی خارجی اعم از اعطای وام و اعتبارات به سایر کشورها و یا استقراض از منابع بین المللی و قوانین و مقررات ناظر بر ایجاد و هماهنگی و گسترش روابط با سایر کشورها و مناطق جهان، موسسات و نهادهای مالی و بین المللی به انجام می رساند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا