بازار‌های مالی ، بورس و بانک

انتظار فرهنگیان بورسی کردن هلدینگ‌های صندوق بود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری مهر، مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق ذخیره فرهنگیان روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ با حضور اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه مؤسسه برگزار شد.

در این مجمع وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس مجمع، غلامرضا حیدری کرد زنگنه و لیلی نظرپور به عنوان ناظران جلسه و حمیدرضا نجف‌پور کردی به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

حمیدرضا نجف‌پور کردی ضمن ارائه گزارش فعالیت هیأت مدیره به مجمع اظهار داشت: هر آنچه که در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد متعلق به اعضا است و بر اساس تکلیفی که هیأت امنای مؤسسه بر عهده هیأت مدیره گذاشته است، نسبت به تقویم، تخصیص و تحویل ارزش مالکانه به فرهنگیان اقدام خواهیم کرد. بنابراین از اعضای مؤسسه درخواست می‌کنیم نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنند تا این فرآیند هرچه سریع‌تر دنبال شود.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: بورسی کردن هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در راستای تأمین مطالبات و انتظارات ذی‌نفعان یکی از دستورکارهای اصلی مؤسسه بوده و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

نجف‌پور کردی یکی دیگر از مطالبات معلمان را که جزو دغدغه‌های اصلی هیأت امنای مؤسسه به ویژه شخص وزیر آموزش و پرورش است؛ بهره‌گیری از ظرفیت عظیم فرهنگیان عنوان کرد و گفت: از ظرفیت معلمان و فرزندان آنها در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده خواهیم کرد و در شرایط برابر، اولویت استخدام با این عزیزان خواهد بود کما اینکه در چندین مورد نیز اقدام شده است.

وی یکی از چالش‌های اساسی مؤسسه در سال مالی گذشته را مشکل پتروشیمی‌های تولید متانول عنوان و تصریح کرد: البته بخش زیادی از مشکلات ناشی از عوامل بیرونی است که از مهم‌ترین آنها افزایش نرخ خوراک به حدود دو برابر یک سال گذشته، کاهش شدید درآمد حاصل از صادرات متانول به دلیل تحولات بین‌المللی و نرخ جهانی متانول، افزایش غیرمنطقی هزینه‌های یوتیلیتی تا حدود سه برابر قبل و لغو معافیت مالیاتی و اضافه‌شدن نرخ ۱۵ درصد خوراک و ۹ درصد یوتیلیتی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به هزینه‌های تولید بود.

مدیرعامل مؤسسه افزود: عدم اصلاح پورتفوی پترو فرهنگ بعد از خرید هلدینگ انرژی سپهر به دلیل درصد بالای محصول متانول نیز یکی از چالش‌های اصلی بود که در سبد تولیدات این شرکت ریسک بالایی ایجاد کرده بود. همچنین بی‌توجهی به تأمین یوتیلیتی و اکسیژن این شرکت‌ها باعث شده که نتوانند با ظرفیت کامل تولید داشته باشند.

نجف‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش تأثیر عوامل بیرونی و داخلی بر پترو فرهنگ، گفت: مهم‌ترین اقدام اصلاح پرتفوی پترو فرهنگ از طریق واگذاری و مولدسازی سهام شرکت انرژی سپهر و همچنین اصلاح پرتفوی مؤسسه از طریق کاهش پتروشیمی‌ها و افزایش معدنی و صنعتی در سبد دارایی‌ها است.

وی بر افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در همه ارکان مؤسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه تاکید و اظهار داشت: احیا و ساماندهی بانک سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش، ساماندهی شرکت‌های تابعه، پیگیری پرونده‌های حقوقی تا حصول نتیجه به نفع اعضای مؤسسه، تعیین تکلیف، احیا و مولدسازی دارایی‌های راکد و … از اهم برنامه‌هایی است که در سال مالی ۱۴۰۲ دنبال می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با گسترش تعاملات راهبردی با اعضا صندوق ذخیره فرهنگیان و تکریم عملی معلمان تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ اعضا، ارائه خدمات اقتصادی و رقابتی به اعضای صندوق، تداوم پرداخت به موقع و کامل سهم الشرکه بازنشستگان و دریافت کامل تعهدات دولت در اولویت برنامه‌های مؤسسه و هلدینگ‌ها قرار دارد.

نجف‌پور همچنین با اشاره به تصویب صورت‌های مالی مؤسسه توسط مجمع، در ارتباط با سایر مصوبات گفت: مجمع محترم مؤسسه با تقسیم سود انباشته به میزان ۱۶ هزار میلیارد ریال موافقت کرد که به حساب اعضای شاغل منظور شده و به حساب بازنشستگان اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نیز واریز خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از اعطای مجوز واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و سایر شرکت‌های در مرحله ورود به بورس به بازنشستگان عضو صندوق از سوی مجمع خبر داد.

همچنین مؤسسه حسابرسی آرمان آروین پارس به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و بازرس و حسابرس علی‌البدل و روزنامه ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های رسمی تعیین شدند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا