شهر و جامعهعناوین اخبار

اولین مدرسه هتلداری ایران در اصفهان تاسیس می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی  مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مهدی نریمانی در جلسه مشترک مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد به سوابق دیرین دانشگاه مادول اتریش در زمینه صنعت گردشگری  و آموزش های تخصصی این دانشگاه  در جهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص ایران در زمان پسا تحریم زمان آن رسیده که برای استفاده از فرصت ها توانمندی های بخش خصوصی صنعت گردشگری افزایش و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره در تمام عرصه ها پیشتاز و پیشقدم بوده است، افزود: در زمینه آموزش نیروی انسانی، بخش خصوصی صنعت گردشگری به این نقطه رسیده است که باید دانش خود در این زمینه را به روز کند و از تمام ابزارهای در اختیار استفاده خواهد کرد.

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان  خاطرنشان کرد: تأسیس مدرسه هتلداری برای اولین بار در ایران توسط مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه مادول اتریش راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: مدارک از سوی دانشگاه مادول که دانشگاه معتبر جهانی در عرصه تربیت نیروی انسانی است و بسیاری از مدیران هتل‌های بزرگ دنیا در آن تحصیل‌کرده‌اند، صادر خواهد شد.

نریمانی  بابیان اینکه آموزش  خارج از حیطه دانشگاه مادول اتریش تاکنون متداول نبوده است، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مجدانه مجمع گردشگری استان این امر محقق شد.

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان   اصلی ترین نتیجه آموزش را بالا رفتن کیفیت خدمات و حفظ بازار عنوان کرد و افزود: امیدواریم اصفهان با پشتوانه این دانشگاه جهانی، سهم واقعی خود از اقتصاد گردشگری جهان کسب کند.

وی از حضور جدی برندهای معتبر هتلداری دنیا در آینده نزدیک به ایران خبر داد و گفت: این اقدامات، بسترسازی مناسبی برای افزایش توانمندی هتلداران داخلی و رقابت سالم و پایاپای با هتلهای زنجیره ای دنیاست.

نریمانی از حضور و حمایت جدی رئیس و هیئت علمی دانشگاه  اصفهان تقدیر و تشکر کرد و افزود: همکاری دانشگاه اصفهان برای توانمندسازی بخش خصوصی صنعت گردشگری و همچنین حمایت های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان   قابل ستایش است.

مدیرعامل مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به همکاری های این نهاد با دانشگاه اصفهان  اظهار کرد: چهار دوره تخصصی در زمینه هتلداری، غذا و نوشیدنی ، و دوره های تخصصی راهنمایان تور با همکاری و حمایت دانشگاه اصفهان برگزار شده است.

نریمانی افزایش توانمندی بخش خصوصی صنعت گردشگری با حضور معتبرترین دانشگاه های خارجی خود نوعی بازاریابی در حوزه جذب گردشگر به حساب می آید، گفت: به نوعی ما به گردشگران اطمینان می دهیم که کیفیت خدمات در اصفهان در حد استانداردهای بین المللی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند، صنعت گردشگری ایران و به ویژه اصفهان متناسب و همگام با پیشرفته ترین صنعت گردشگری حرکت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا