اخبار استان ها

ثبت ۶۵ هزار تخلف جاده‌ای نوروزی در راه‌های قزوین

جواد حق‌لطفی در گفتگویی در قزوین از ثبت حدود ۶۵ هزار فقره تخلف جاده‌ای در راه‌های این استان طی ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: در طول مدت اجرای طرح ترافیک نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ۶۴ هزار و ۷۹۵ فقره تخلف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.

وی افزود: در طول مدت یادشده میانگین سرعت ثبت‌شده خودروها در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی استان قزوین ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده است و سهم خودروهای سنگین از قبیل اتوبوس، کامیون، کامیونت و تریلی از ترددهای جاده‌ای نوروزی در راه‌های استان قزوین ۱۱.۸ درصد بوده است.

آزادراه قزوین-کرج پرترددترین محور نوروزی استان

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قزوین پرترددترین راه استان قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۳ را آزادراه قزوین-کرج عنوان و خاطرنشان کرد: در طول نوروز امسال، سه میلیون و ۶۲۶ تردد جاده‌ای در این آزادراه به ثبت رسیده که حدود ۱۴ درصد ترددهای جاده‌ای نوروزی استان قزوین را شامل می‌شود.

حق‌لطفی ادامه داد: آزادراه قزوین-رشت با یک‌میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۲۶ و همچنین آزادراه قزوین-زنجان با یک‌میلیون و ۱۵ هزار و ۴۸۶ تردد جاده‌ای ۲ راه پرتردد دیگر استان قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۳ بودند که بعد از آزادراه قزوین-کرج بیشترین سفرهای جاده‌ای را به خودشان اختصاص دادند.

وی تاکید کرد: در مجموع در طول مدت اجرای طرح ترافیک نوروزی ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ تردد جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی و جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان قزوین به ثبت رسیده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا