اخبار استان ها

افزایش ۲۰ درصدی تولید انواع درخت و گل‌های فصلی

حمید آروند در گفتگویی با اشاره به فعالیت سازمان در استقبال از بهار اظهار کرد: تولید انواع درخت، درختچه و گل‌های فصلی در سال جاری افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: با آغاز عملیات استقبال از بهار از پانزدهم اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین‌ماه سال جاری، یک هزار اصله درخت ریشه‌لخت چنار، زبان‌گنجشک، افرا و کاج کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خوی خاطرنشان کرد: تعداد پنج هزار بوته از نوع اختر، کوکب، رز، یاس زرد و به ژاپنی به همراه ۹۵۰ هزار بوته بنفشه، ۶۶ هزار بوته انواع گل اطلسی، میمونی، شب‌بو، گازانیا و مینای چمنی در میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر کاشته شد.

آروند با اشاره به خدمات این سازمان در پاییز سال گذشته و پنجشنبه آخر سال، تصریح کرد: همکاران پرتلاش ما در سازمان سیما و منظر، سال گذشته ۲۰ هزار بوته انواع درخت و درختچه شامل سنجد، افرا، رز، دم‌موشی، یاس زرد و ترون در تفرجگاه فنایی، کمربندی سلیمانی و حجازی‌فر کاشتند و پنجشنبه آخر سال ۱۴۰۱، تعداد هزار گلدان از نوع گل‌های فصلی به ازای هر قبر شهید اهدا شد.

وی تاکید کرد: کاشت گل‌های فصلی از انواع آهار، جعفری و رعنا از روزهای گذشته آغاز شده و سطح زیر کشت گل‌های فصلی نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خوی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و ۳۰ نوع درخت و درختچه توسط همکاران ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری جهت فضاسازی و زیباسازی چهره شهر در سطوح مختلف در حال کاشت است.

آروند افزود: سال جاری بیش از سه میلیون گل فصلی به صورت بذری و نشایی در میدان‌ها، بلوارها و مراکز تعبیه شده، کاشته خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا