حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق تا توقیف وانت مزدا با بار تریاک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی وصول خبری مبنی بر تخلیه و دپو لوازم آرایشی خارجی قاچاق در یک انبار رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی،کارآگاهان به انبار مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته تعداد ۱۲ هزار و ۷۳۲ عدد انواع لوازم آرایشی بهداشتی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش محموله مکشوفه را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ خسروی ضمن اشاره به اینکه لوازم آرایشی قاچاق عمدتاً لوازمی هستند که به دلیل بی کیفیتی یا تولید زیر زمینی نتوانسته اند مسیر های قانونی را طی کنند و قاچاقچیان این کالاها را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند افزود: این محصولات برای اینکه سریعتر به فروش برسد در شبکه های توزیع مختلف عرضه می شود تا با قیمت ارزان و در حداقل زمان به فروش برسد .

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان به همشهریان توصیه کرد:این گونه کالاها را از نمایندگی های مجاز تهیه کنید و از خرید این کالاها از دست فروش ها یا صنوفی که غیر مرتبط هستند خودداری کنید.

 واژگونی پراید ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “کوهپایه-اصفهان” و فوت راننده و یکی از سرنشینان و مجروحیت سرنشین دیگر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “کوهپایه-اصفهان” باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خودرو به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی واژگون شده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت : متاسفانه راننده خودرو و یک نفر از سرنشینان آن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد : برابر ماده ۱۸۰آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، رانندگان حق ندارند حین رانندگی دخانیات استعمال کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است و رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

۱۳۱تخته پتوی قاچاق دراصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان  اصفهان از کشف ۱۳۱ تخته پتوی خارجی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت:ماموران انتظامی شهرستان اصفهان باخبر شدند قاچاقچیان قصد دارند مقدار کالای قاچاق را وارد شهر “اصفهان” کنند که موضوع در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: محل انبار کالاهای قاچاق کشف و پس از هماهنگی با مقام قضایی و تشکیل چند اکیپ به محل اعزام شدند.

سرهنگ یاردوستی بیان داشت : در بازرسی از محل تعداد ۱۳۱ تخته پتوی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ارزش این کالای قاچاق را ۱۰۰ میلیون ریال دانست و عنوان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

بار سنگین خلافی پژو ۴۰۵ را زمین گیر کرد

یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ که بیش از ۶۸ فقره تخلف حادثه ساز و ۳۵ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده در کارنامه اش ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ را جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۶۸ فقره تخلف حادثه ساز و ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده است که بلافاصله به پارکنیگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده در سوابق این خودور تجاوز از سرعت مجاز می باشد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: طبق قانونی خودروهایی که مبلغ جریمه آنها بیش از ۱۰ میلیون ریال برسد تا یک ماه وقت دارند نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و در صورتی که جریمه پرداخت نشود خودرو توقیف و پس از پرداخت جریمه و سیر مراحل قانونی رفع توقیف خواهد شد .

توقیف وانت مزدا با بار تریاک

 فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۸۳کیلوو۷۵۰ گرم تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی شهرستان شهرضا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و نظارت بر تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۸۳کیلوو۷۵۰گرم تریاک از قسمت بار خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت :در این زمینه دو سوداگر مرگ دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا