اخبار استان ها

شبکه بهداشت چغاهست بهره‌برداری نشده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیداحمد هاشمی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در شهرستان فارسان از جمله باباحیدر، پردنجان، گوجان علاوه بر دشت‌ها که هنوز مقداری از آن کشت می‌شود، بعضی ساختمان‌ها نیز در اراضی ملی ثبت شد و مالکان، شهرداری و سایر ارگان‌های متولی برای صدور سند و تفکیک این اراضی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: حتی با وجود خاک حاصلخیز و بارندگی‌های زیاد اجازه کاشت محصول دیم داده نمی‌شود، لذا باید به‌صورت ویژه به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهتمام در فرهنگ‌سازی برای احداث مدارس خیرساز در تمام شهرستان‌ها تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی این استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای نیل به اهداف مشترک، پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

وی گفت: فاضلاب شهر پردنجان و کارشناسی نادرست درباره انشعابات آن، لوله آب‌رسانی شهر چلیچه و احداث نشدن مدرسه خیرساز حضرت خدیجه (س) در شهر چلیچه با وجود تأمین ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران، چهاربانده نشدن جاده جونقان، خرید قلعه جونقان، لایروبی‌نشدن رودخانه گشنیزجان و بهره‌برداری نکردن از شبکه بهداشت روستای چغاهست به‌رغم واگذاری زمین از مشکلات بارز شهرستان فارسان است که رفع آن‌ها نیاز به رسیدگی و همت مسئولان دارد.

هاشمی با بیان اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری از استان‌های کم‌برخوردار بوده و محرومیت‌های زیاد آن منجر به ایجاد مشکلات متعددی در سطح استان شده است، ادامه داد: شهرستان فارسان علاوه بر آن که مشکل آب کشاورزی، بیکاری و از دست دادن نیروی کار دارد، با اصلی‌ترین مشکل، یعنی کمبود آب آشامیدنی روبه‌رو است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، لذا اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید به موضوع تکمیل، تعمیر و نگهداری سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش اضافه کرد: با همت آموزش‌وپرورش و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان باید ظرفیت نوجوانان و جوانان شهرستان‌ها در حوزه‌های ورزشی مختلف شناسایی و تقویت شود تا در آینده شاهد نشاط اجتماعی بیشتر باشیم، زیرا دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و توجه به تمام ابعاد شخصیت و سلامت آن‌ها نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا