اخبار استان هااخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

در طرح ساخت یک میلیون مسکن، حساب ویژه ای برای ذوب آهن باز کردیم

وی افزود : در مجلس شورای اسلامی برای اینکه تولید بتواند در ریل پیشرفت هر چه بیشتر قرار بگیرد و همچنین صادرات را به دلیل ارزآوری بالا تقویت نماییم ،برنامه های بسیاری تعریف کردیم تا بتوانیم پشتیبان شایسته تولید باشیم و لذا از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مجلس یازدهم رونق تولید را به عنوان یک راهکار برای گشایش در چالش های مختلف کشور مدنظر قرار داده است و لذا تلاش داریم تا بالاترین سطح حمایت از تولید کنندگان را داشته باشیم.
رییس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان همچنین با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده مقاطع ساختمانی در سطح جهان شناخته شده است و در کشورمان نیز به این واسطه این صنعت بزرگ در بخش اعظمی از بناهای کشور نمادی از این کارخانه و تلاش شبانه روزی کارکنان آن وجود دارد و لذا این تولید سراسر افتخار،ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه در طرح ساخت یک میلیون مسکن در دولت یازدهم،حساب ویژه ای برای ذوب آهن اصفهان باز کردیم، افزود : این مجتمع عظیم صنعتی اعلام کرده است در ساخت مسکن پشتیبان دولت یازدهم است،ما نیز این همراهی را به فال نیک می گیریم و حمایت مان را از این صنعت مادر اعلام می کنیم تا بتوانیم از مسیر این تعامل و با تولیدات استاندارد این مجتمع عظیم صنعتی مسیر خانه دار شدن هموطنان عزیزمان را هموارتر کنیم.
این مقام مسئول اظهار داشت : تولید ریل به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان به نقطه اتکا رسید و از همین جا شایسته می دانم به تک تک این عزیزان خسته نباشید و دست مریزاد عرض نمایم.
وی در پاسخ این سوال که کمیته دیپلماسی اقتصادی چه حمایتی می تواند از بخش صادرات ذوب آهن اصفهان داشته باشد چنین گفت : ذوب آهن اصفهان صنعتی است که بیش از نیمی از محصولات خودش را صادر می کند و این آمار حاکی از کیفیت بالای محصولات این شرکت است و همین موضوع سبب شده مدال افتخار صادرات کشور را کسب نماید. با توجه به اهمیت حفظ بازارهای صادراتی،این کمیته برنامه ریزی ویژه ای برای صنایع بزرگی همچون ذوب آهن دارد زیرا این مجموعه های ارزش آفرین در ارزآوری برای کشور نقش کلیدی دارند و هر یک سفیری برای ایران اسلامی نقاط مختلف جهان به شمار می روند.
فرهاد کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت : از ۶۰۲ میلیون دلار صادراتی که در شش ماه گذشته صرفا از گمرکات استان اصفهان انجام گرفته است سهم ۵۴ درصدی را صنایع فولادی استان به خودشان اختصاص دادند.این غیر از آماری است که شرکت های فولادی مانند ذوب آهن و مبارکه از بنادر شهید رجایی و سایر گمرکات مرزی کشور داشتند.
وی افزود: در جهت حمایت از صنعت فولاد همزمان با تاسیس ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین فولاد ساز ایران،نخستین گمرک اختصاصی کشور در این شرکت احداث شد و پس از آن فولاد مبارکه صاحب گمرک اختصاصی شد. که این دو گمرک دارای چارت سازمانی مصوب سازمان مدیریت کشور هستند.
گفتنی است ذوب آهن اصفهان و همچنین شرکت مهندسی و پویش ساخت با برپایی غرفه دستاوردهای این شرکت مادر صنعتی نظیر ریل،ورق سازه های فولادی،آرک و… را به نمایش گذاشت و کارشناسان این مجموعه پاسخگوی سوالات مراجعین بود.
شایان ذکر است این نمایشگاه تا دهم مهرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای علاقمندان عرصه متالورژی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا