بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

افزایش شاخص بورس ۳۰ پله بالا رفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بازار سرمایه امروز، روندی آرام و با ثبات را سپری کرد و بیش از ۹۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در ۶۹ هزار و ۳۲۱ نوبت مبادله شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۰ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۶۷ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۵۳ واحد، شاخص آزاد شناور ۲۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸۵ واحد افزایش یافت.
تنها شاخص منفی امروز یعنی شاخص بازار اول کمتر از یک واحد کاهش یافت.
نمادهای حکشتی (کشتیرانی)، فخوز (فولاد خوزستان)، شبهرن (نفت بهران) و شیران (صنایع شیمیایی ایران) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند اما همراه (همراه اول)، فملی (ملی صنایع مس) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) با بیشترین تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم فولاد آلیاژی ایران، حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه اصفهان، حق تقدم تجارت الکترونیک پارسیان، پلاسکوکار و صنایع جوشکاب یزد تعلق داشت.
حق تقدم شیمی دارویی داروپخش، حق تقدم صنایع سیمان دشتستان، حق تقدم داروسازی ابوریحان، فرآوری مواد معدنی ایران و محورسازان ایران خودرو نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز حدود یک واحد افت را تجربه کرد و بدین ترتیب معاملات این روز را در ارتفاع ۸۸۵ واحدی به پایان رساند.
دادوستد افزون بر ۲۰۲ میلیون ورقه به ارزش ۹۸۰ میلیارد ریال در ۲۸ هزار و ۸۳۷ نوبت معاملاتی، نتیجه خریدوفروش‌های امروز در بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود که در این میان ۴۰ درصد از حجم و بیش از ۳۰ درصد از ارزش کل معاملات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.
امروز نماد «سدبیر» متعلق به شرکت‌ سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و نماد «بهپاک» متعلق به شرکت صنعتی بهپاک، بیشترین افزایش قیمت را تا سقف پنج درصدی تجربه کردند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۴۹۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا