پیشخوانشهر و جامعه

وجود هر امامزاده لنگرگاه امنیت، آرامش، معنویت و نورانیت برای آن منطقه است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک اظهار داشت: مقام معظم رهبری(دامت برکات) درباره بقاع متبرکه فرمودند:«بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.» که این فرمایش ایشان در راستای این موضوع بوده است که امامزادگان باید پایگاه های گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و تعمیق بخشیدن به معارف دینی برای مردم باشند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در گسترش این معناحرکت های خوبی را برنامه ریزی و اجرا کرده است که طرح آرامش بهاری نیز یکی از برنامه های مفید و سازنده این سازمان محسوب می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان شد: لذا تحقق این موضوع که بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شوند نیازمند یک عزم ملی و همکاری تمام سازمان و نهادها از جمله استانداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها درسراسرکشوراست اما بخش اعظم این موضوع نیز برعهده مردم است و باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدسالک در ادامه بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای اینکه بتواند از مشارکت حداکثری مردم در بقاع متبرکه بهرمند شود باید بیش از گذشته امامزادگان را واکاوی و به مردم معرفی کند.

وی در ادامه گفت: در سال های اخیر برنامه های توسعه و عمرانی خوبی در کلیه بقاع متبرکه انجام شده شده است لذا همچنان بقاع متبرکه تا نقطه مطلوب فاصله دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: از اجرای برنامه های فرهنگی که در جوار بقاع متبرکه در حال اجرا است از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر و قدر دانی می کنم و همچنین از سازمان اوقاف خواستارم تا در راستای انتشار و انمتقال محتوای معنوی و نورانی این اماکن متبرکه براساس شیوه ها و ادبیات روز به مردم عمل کند تا این امر جذابیت بیشتری برای به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در ادامه یادآور شد: قرار داشتن حرم مطهر هر امامزاده ای در هر نقطه ای از کشورمان لنگرگاه امنیت، آرامش، معنویت و نورانیت آنمحل و منطقه است و این موضوع باید بیش از پیش تقویت شود.

وی همچنین به فعالیت صورت گرفته شده در بقاع متبرکه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوب و صحیح اداره اوقاف و امور خیریه استان بقاع متبرکه سراسر استان وضعیت مطلوبی دارند اما همچنان جای کار زیادی در این اماکن متبرکه نیز وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان به موضوع وقف اشاره کرد و بیان داشت:از مردم می خواهم که با توجه به شرایط کنونی جامعه به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشند زیرا که وقف می تواند گره گشای بسیاری از امور اقتصادی و فرهنگی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا