اخبار استان ها

تعریف پروژه‌های محرک توسعه سیاست مهم شورای ششم در سال ۱۴۰۲

پیمان عین‌القضاتی در گفتگویی اظهار کرد: بودجه ۳۲۰۰ میلیاردی شهرداری مصوب سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است یکی از اولویت‌های ما در تدوین این بودجه تعریف پروژه‌های محرک توسعه شهری از جمله پروژه ۲۴ متری است.

وی پروژه منطقه گردشگری دره‌گردو را دومین پروژه محرک توسعه شهری عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم پس از تملک ۷.۲ هکتار از اراضی این منطقه که دارای کارکرد گردشگری تفریحی و خدماتی است، این پروژه با ظرفیت بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و زیرساخت‌های لازم برای این سال را در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خوبی برای شرکت در پروژه دره‌گردو اعلام آمادگی کردند؛ تمایل برای سرمایه‌گذاری در این پروژه بالا است که یکی از دلایل اصلی آن قرار گرفتن این منطقه در مسیر عبور شمال به جنوب ایران است و جاذبه‌های کافی برای این امر را در دل خود نهفته دارد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شورای اسلامی شهر اراک در کنار دولت برای ایجاد مسکن اقشار کم درآمد شهر افزود: در همین راستا برای پروژه ۹۰ واحدی شهرک قائم که نیمه‌کاره رها شده بود، اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است و امیدواریم با یک کار جهادی شهرداری این پروژه را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برساند.

عین‌القضاتی گفت: از دیگر اولویت‌های شورای اسلامی شهر اراک در سال ۱۴۰۲ می‌توان به تکمیل پروژه‌های چندین ساله شهرداری، تکمیل پروژه‌های ترافیکی، طراحی و احداث پروژه‌های تفریحی و گردشگری در سطح شهر و تملک املاک برای تعریف پروژه‌های شهری اشاره کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا