تکنولوژی

تیک‌تاک برای سوءاستفاده از داده کودکان جریمه شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس برآورد کرد تیک‌تاک با وجود این که ۱۳ سال را به عنوان حداقل سنی برای ایجاد حساب تعیین کرده، در سال ۲۰۲۰، به یک میلیون و ۴۰۰ هزار کودک انگلیسی زیر ۱۳ سال اجازه داده است از این پلتفرم استفاده کنند.

طبق اعلام دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس، رخنه‌های اطلاعاتی که در فاصله ماه مه سال ۲۰۱۸ تا ژوییه سال ۲۰۲۰ روی داد و اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک، اقدامات کافی برای بررسی این که چه کسانی از این پلتفرم استفاده می‌کنند و حذف کودکان خردسال، انجام نداده است.

جان ادواردز، دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس، اعلام کرد قوانینی وجود دارد تا مطمئن شویم کودکانمان در دنیای دیجیتال به اندازه دنیای واقعی در امنیت هستند. تیک‌تاک از این قوانین پیروی نکرده است.

داده کودکان ممکن است برای رصد و شناسایی آنها و نمایش محتوای مضر و احتمالا نامناسب برای آنها استفاده شده باشد.

سخنگوی تیک‌تاک اظهار کرد: این شرکت با تصمیم دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس موافقت نیست اما از این که جریمه از رقم ۲۷ میلیون پوندی که سال گذشته تعیین شده بود، کاهش پیدا کرده، خوشنود است.

ما برای دور نگه داشتن کودکان زیر ۱۳ سال از این پلتفرم، سرمایه گذاری بالایی انجام می‌دهیم و تیم ایمنی ۴۰ هزار نفری ما به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند تا این پلتفرم را برای کاربران ایمن نگه دارند. ما به بازبینی این تصمیم ادامه داده و اقدامات بعدی را ملاحظه می‌کنیم.

دولتها و موسسات غربی از جمله انگلیس در هفته‌های اخیر با استناد به نگرانیهای امنیتی، استفاده از تیک‌تاک در دستگاههای دولتی را ممنوع کرده اند.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا