پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجتماع بزرگ عزاداران ام ابیها(س) در امامزاده ابراهیم(ع) اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های انجام شده مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) در در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) میدان قدس اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این مراسم از ساعت۲۱ شب دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با اجرای ابراهیم مجیری و همراه بامراسم وداع با پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، میدان قدس و در محله طوقچی اصفهان واقع شده است.

**امامزادگان شهرستان فریدن در سوگ یاس نبوی نشستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) بقاع متبرکه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت سیاه پوش و مراسم سوگواری یاس نبوی نیز به صورت ویژه در جوار بقاع متبرکه شاخص این شهرستان ها برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها مادر خوبی ها حضرت زهرا(س) مراسم سوگواری این بانوی بزرگوار در قالب سوگواره یاس نبوی همچون سال های گذشته در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا و همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا”س” آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) روستای ننادگان نیز میزبان پیکر پاک شهید گمنام بود و مردم انقلابی و ولایتمدار روستای ننادگان شهرستان فریدن ضمن عزاداری ایام فاطمیه از پیکر پاک شهید بزرگوار و گمنام دفاع مقدس استقبال پر شور نمودند و از محل مسجد جامع روستا تا مکان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) ننادگان این مراسم برگزار  و ضمن شرکت در نماز جماعت در صحن مقدس امامزاده و سخنرانی به عزاداری پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه: همچنین مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها السلام نیز در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله زید حسنی(ع) شهر رزوه شهرستان چادگان روز دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و همراه با با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین گلابگیر و مداحی ابوذر خوانساری و دیگر ذاکران اهلبیت(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین براساس هماهنگی های به عمل آمده نیز به مدت ۱۰ شب گروه تعزیه خوانی با اجرای تعزیه خوانی و نمایش های آئینی و مذهبی در جوار بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) به برگزاری مراسم تعزیه در ایام فاطمیه پرداختند که این برنامه نیز با استقبال باشکوه مردم ولایتمدار شهر داران و همچنین شهرستان فریدن روبرو شد.

وی اضافه کرد: همچنین همزمان با ایام فاطمیه مراسم تعزیه خوانی و اجرای نمایش های آئینی و مذهبی نیز با استقبال مردم محلی و زئران گرامی در جوار آستان مقدس امامزاده مشعلدار علی(ع) شهرستان فریدونشهر نیز برگزار شد.

**امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در روز شهادت مادر سادات به عزا نشست

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: همزمان با روز شهادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام) حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان میزبان زائران و مجاورانی بود که در غم شهادت آن بانوی بزرگ همراه با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی به سوگ نشستند.

همزمان با روز شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره (علیهاالسلام) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان مملو از زائرانی بود که با دل‌هایی آکنده از اندوه برای عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به حضرت ولی عصر (ارواحنافدا) به این بارگاه نورانی مشرف شده بودند.

وی افزود: در این مراسم معنوی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موفت اصفهان در مراسم روز شهادت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) با اشاره به آیه «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ»، گفت: کمال انسان وابسته به اطاعت پروردگار است و هرچه بندگی کنیم به خدا نزدیک تر می شویم.

وی در ادامه افزود: کسی که می خواهد بندگی کند باید فرمانده خود یعنی خدای خودش را بشناسد و بعد هم بندگی آن را بکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خدای متعال برای اینکه ما از شناخت خداوند به اطاعت برسیم سه راه را برای ما باز کرده است، خاطرنشان کرد: اول اینکه خداوند بهشت و نعمت های بهشتی را خلق کرده است که مارا به اطاعت خود تشویق نماید، دوماً جهنم را به خاطر اینکه ما را از گناه و اشتباه بازدارد خلق کرده است و سومین چیزی که ما به وسیله آن خداوند را می شناسیم محبتی است که خداوند در دل های ما قرار داده است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: از این سه راه، بهشت و جهنم از بیرون و محبت از درون ما را به سمت اطاعت می کشاند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در پایان با اشاره به آیه « وَ مِنَ النَّاسِ مَن یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»، تصریح کرد: حضرت فاطمه (علیهاالسلام) در اطاعت از خداوند آن قدر روی پای خود می ایستاد که کف پای مبارکشان ورم می نمود. اگر دل به عشق اهل بیت (علیهم السلام) روشن شود، حرکت خواهد کرد.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در پایان اضافه کرد: همچنین در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر وعصر به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی و مرثیه سرایی کربلایی حامد عطریان، عزاداران مادر سادات مهمان سفره کریمانه حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بودند.

**امامزاده صالح(ع) روستای خارا توسعه پیدا می کند

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: در راستای تکریم امامزادگان عظیم الشان عملیات توسعه حرم مطهر امامزاده صالح(ع) روستای خارا از توابع بن رود در دست اجرا است.

امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: در راستای تکریم مقام منزلت امامزادگان عظیم الشان و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جهت جذب گردشگران مذهبی به این اماکن متبرکه عملیات توسعه حرم مطهر امامزاده صالح(ع) روستای خارا از توابع بن رود آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات عمرانی شامل محوطه سازی و جدول گذاری حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر است که با زیر بنای ۵۰۰۰مترمربع در حال اجرا است و تاکنون نیز برای این پروژه ۵۰۰۰ جدول خریداری شده و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل جذب کمک های مردمی هزینه شده است و برای اتمام این پروژه ۱ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز مورد نیاز می باشد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: همچنین جهت رفاه حال زائران و مجاوران این امامزاده جلیل القدر ساخت سرویس بهداشتی جدید نیز برای این امامزاده در دست اجرا است که این پروژه نیز پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است و امیدواریم که تاپایان سال جاری به بهره برداری برسد.

امراله اصغری ورزنه ادامه داد: قدمت این امامزاده واجب التعظیم بیش از ۷۰۰ سال است و زیر بنا این امامزاده بزرگوا نیز حدود ۱۲۰۰۰مترمربع است که آستان مقدس امامزاده صالح معروف به (باباتُرک) (علیه السلام) در شهرستان جلگه و جرقویه، در روستای خارا در بخش جرقویه علیا واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا