حوادث پلیسشهر و جامعه

بسته پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در محور “کاشان-قم” ، بلافاصله مأموران پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح شدند ،علت وقوع حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است .

سرهنگ کریمی در پایان به رانندگان توصیه کرد : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس‌پرتی را فراهم می‌کند بپرهیزید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم .#

شهروندان مراقب کلاهبردارى سودجویان با ترفند آموزش‌هاى آنلاین و غیر‌حضورى باشند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از واریز هرگونه وجهى به حساب افراد ناشناس تحت عناوین آموزش از راه دور و آموزش مجازى خوددارى کنید.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت بیان داشت : در پى دریافت تعداد متعددى گزارش از سوى شهروندان محترم مبنى بر کلاهبرداری از طریق واریز وجه به حساب برخى آموزشگاه‌هاى ناشناس و نامعتبر در فضاى مجازى، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسى‌هاى صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، افرادى سودجو با درج آگهى‌های جعلى با عناوینى همچون آموزش از راه دور و برگزارى دوره‌هاى آموزش مجازى برخى دروس وحرفه‌هاى مهم، اقدام به فریب شهروندان می کنند و آنان را مجاب به واریز وجه تحت عنوان پیش پرداخت ثبت نام کرده و سپس آگهى‌هاى خود را حذف و دیگر پاسخگوی شهروندان نمى‌‌باشند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: سودجویان و کلاهبرداران فضاى مجازی آگاه باشند، پلیس فتا با رصد شبانه روزى به جهت برقرارى امنیت به صورت پیش دستانه اقدام به شناسایى مجرمان کرده و مطابق قانون جرایم رایانه‌اى، آنان را به دست قانون خواهد سپرد.

وی افزود: کاربران فضاى مجازی باید قبل از اطمینان و واریز هرگونه وجهى به حساب افراد یا شرکت‌هاى ناشناس، از اصالت سایت یا آگهى مورد نظر و مجوزهاى آن اطمینان یابند و حتى المقدور با برقرارى ارتباط و مراجعه به مکان مورد نظر از موقعیت جغرافیایى محل ارائه خدمات نیز مطلع شوند تا بدین‌وسیله در دام کلاهبرداران فضاى سایبرى گرفتار نشوند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان در خواست کرد، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

تشدید آموزش های همگانی پلیس در هفته ناجا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی “نجف آباد” از افزایش برگزاری کلاس های آموزش همگانی چهره به چهره درجوامع مختلف هدف طی هفته ناجا خبر داد.

سرهنگ ” محمد رضا خدا دوست” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: هفته ناجا نمایشگاه دستاورد های پلیس در طول یک سال فعالیت شبانه روزی می باشد و بنا داریم در این هفته محور برنامه های خود را به امر آموزش همگانی و آگاهسازی افکار عمومی اختصاص دهیم .

وی آموزش همگانی و اطلاع رسانی دقیق و شفاف، برگزاری کارگاه های آموزشی ، بر پایی نشست های علمی و تخصصی را عامل بسیار مهمی در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و تاکید کرد: خانواده سالم ، مستحکم و با هویت، کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شود.

در پایان این مصاحبه خبری سرهنگ خدا دوست گفت: این فرماندهی همچون گذشته در خدمت مردم شریف و شهید پرور نجف آباد بوده و آمادگی دارد تا هرگونه خدمات مشاوره در امور آسیب های اجتماعی را به کلیه ادارات، مدارس و مراکز علمی و … ارائه دهد.

محدودیت های ترافیکی ایام محرم در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ کلیه نقاطی که مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبداله الحسین برگزار می شود در صورت ورود هیئات مذهبی به سطح معابر جهت رفاه حال عزاداران و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و ایجاد راه بندان ، محدودیت ایجاد و بصورت مقطعی از تقاطع های مجاور یا بالا دست استفاده می شود.

اما محله هایی مثل حرم مطهر “زینبیه” ، از شب تاسوعا تا پایان مراسم روز عاشورا از تقاطع عاشق اصفهانی به سمت حرم ( حبیب آباد ) با ورود هیئات محدودیت اعمال می شود.

لازم به ذکر است در مسیر جنوبی خیابان زینبیه سمت حرم مطهر توقف هرگونه وسیله نقلیه اکیدا ممنوع می باشد و ورود خودروهای سنگین از سمت حبیب آباد به سمت حرم زینبیه و عاشق اصفهانی ممنوع است.

روز تاسوعا با توجه به ورود هیئت های سنگین در مسیرهای خیابان سروش ، چهار راه عسگریه ، آل خجند ، میدان احمد آباد ، تقاطع ولی عصر صغیر ، صغیر کمال و در صورت نیاز زیر گذر امام علی به سمت خیابان ولی عصر – صغیر همچنین در خیابان صغیر از تقاطع کمال به سمت حسینیه کمال و میدان احمد آباد به سمت ولی عصر – صغیر محدودیت اعمال می شود.

همچنین در میدان شهید لاوی به سمت گلستان معطر شهدا محدودیت ایجاد خواهد شد، در روز عاشورا نیز از ابتدای صبح ضمن پاکسازی مسیرهای منتهی به میدان امام از کلیه معابر منتهی به میدان ( شکر شکن ، حافظ کرمانی ، میدان امام حسین – سپه ، هشت بهشت ، باغ گلدسته ، هشت بهشت – استانداری و استانداری – فرشادی و نهایتا در صورت لزوم چهار راه فلسطین محدودیت مطلق تا پایان مراسم عزاداری اعمال می شود.

تصادف سمند و کامیون کشنده فائو یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری سمند با کامیون کشنده فائو در محور “اصفهان –شیراز” و فوت یک نفر و مجروح شدن فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری سمند با کامیون کشنده فائو در محور”اصفهان-شیراز” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “اصفهان- شیراز” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید سواری سمند با کامیون کشنده فائو برخورد می کند که متاسفانه راننده سواری سمند به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین به علت شدت جراحات وارده مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، عدم توجه به جلو توسط راننده سواری سمند اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنند.

کشف ۳۰۰ کیلو مواد افیونی در اصفهان

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی در منطقه “دناکوه” به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده خودرو به دستور ایست توجهی نکرد و متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودرو، ۲۴ بسته ۱۰ کیلویی و ۱۲ بسته ۵ کیلویی تریاک در مجموع به وزن ۳۰۰ کیلو گرم که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود، کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان گفت: در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

کشف انبار سموم کشاورزی در اصفهان

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از کشف ۱۵ تن انواع سموم کشاورزی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سموم کشاورزی خارجی و بدون هرگونه آرم و علائم استاندارد در یک انباری در شهرستان تیران و کرون، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری تحقیقات تخصصی و بازرسی از محل، ۱۵ تن انواع سموم کشاورزی خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ علی صادقی در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا