تکنولوژی

سریعا اشکالات سامانه ثبت‌نام خودرو برطرف

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، صدیف بدری در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت آشفته بازار خودرو در کشور و نحوه فروش خودروسازان داخلی، گفت: هم اکنون برخی از خودروها کیفیت قابل قبولی ندارند، این در حالی است که مردم برای برطرف کردن امور روزانه به خودرو ایمن و با کیفیت نیاز دارند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شوری اسلامی با اشاره به نقش وزارت صمت برای نظارت بر تولیدات خودروسازان، اظهار کرد: کیفیت خودروها باید سال به سال افزایش یابد زیرا حفظ امنیت جان مردم در میان است؛ بر این اساس درخواست می شود وزارت صمت و کارخانجات خودروسازی به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی در رابطه با نحوه قیمت گذاری و مبلغ فروش خودروها، ادامه داد: امروزه موضوع قیمت تمام شده خودورها به مسئله قابل تاملی تبدیل شده زیرا بخش قابل توجهی از هزینه های کارخانه ها به ریال بوده؛ بنابراین باید قیمت فروش هم باید مناسب باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به وجود ابهام در دریافت سپرده از مردم و بلوکه کردن سرمایه های خانوار ایرانی، افزود: چند هزار میلیارد تومان از نقدینگی مردم در بانک ها بلوکه شده لذا باید وضعیت استفاده از این سپرده ها مشخص شود یا تمهیدات دیگری اندیشیده شده است.

بدری در این راستا، تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد میلیاردها تومان سپرده بلوکه شده فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در حوزه افزایش کیفیت خودرو محسوب می شود لذا باید حساب و کتاب اثرات مثبت این امر برای بانکها و خودروسازها مشخص شده و  وزارت صمت باید در این زمینه نظارت کند.

وی گفت: همچنین به نظر می رسد باید روش دیگری در این خصوص پیش بینی میشد زیرا برخی از خانواده ها مبلغ اولیه یکصد میلیون تومانی برای ثبت نام را ندارند اما مصرف کننده واقعی هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت سامانه کنونی ثبت نام خودرو نیز کُند است و ایراد دارد و این موضوع سبب گلایه برخی از شهروندان شده که پول واریز داشته اند لذا مسئولان مرتبط با این امر باید سریع موضوع را بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا