اخبار استان ها

بازنشستگان از بودجه ۱۳۰ همتی همسان‌سازی حقوق منتفع نشدند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، عیدعلی کریمی بعدازظهر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در گردهمایی کارگران در مجموعه ورزشی کارگران شهر الوند، اظهار کرد: ۷۰ درصد نیروی کار ما در بخش خدمات است و کسی علت ان را بررسی نمی کند که یک کارگر با این حقوق چگونه امکان ادامه زندگی دارد.

وی با بیان اینکه از وزیر کار انتظار داریم صدای کارگران را بشنود، گفت: وزیر کار باید بداند جامعه کارگری به حقوق و دستمزد خود معترض است و بازنشستگان که فقیرتر شده‌اند، انتظار رسیدگی به اوضاع معیشت خود را دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اضافه کرد: در حالی که مجمع نمایندگان کارگری در شورای عالی کار پیشنهاد دادند حداقل حقوق ۱۵ میلیون باشد، اما هنوز مشکل مسکن و همسان‌سازی حقوق معطل مانده است.

کریمی ادامه داد: نیروی مولد ما جایگاه خود را در تولید هنوز پیدا نکرده و تا زمانی که فاصله طبقاتی داریم، مشکلات تولید هم به قوت خود باقی است. با این حل اگر تولید را جدی بگیرید، تورم و گرانی حل می شود و باید بتوانیم تورم قیمتی ۵۰ درصد را مهار کنیم تا مشکلات موجود رفع شوند.

وی تعدیل دستمزد را از مطالبات قشر کارگری برشمرد و گفت: نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس باید حرف و صدای کارگر را به گوش رئیس‌جمهور برسانند. در ضمن افزایش سن بازنشستگی از دیگر مشکلات جدی کارگران است.

دبیر خانه کارگران استان قزوین با انتقاد از عدم ابلاغ بودجه ۱۳۰ هزار میلیاردتومانی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: با وجود تخصیص بودجه ۱۳۰ هزارمیلیاردتومانی بازنشستگان هنوز از همسان‌سازی حقوق نفعی نبرده‌اند و دستگاه‌های نظارتی به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ورود کنند.

کریمی نبود امنیت شغلی را مشکل دیگر جامعه کارگران دانست و افزود: باید کارگر امنیت شغلی داشته باشد تا دلگرم شود و تا این مسائل برطرف نشوند، نمی‌توانیم به آینده امید جدی و مبتنی بر واقعیت داشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا