عناوین اخبار

اختصاص یارانه حمل ونقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، شاهرخ شجری، حمل ونقل محصولات کشاورزی را از چالش های مهم صادرکنندگان ایرانی بیان کرد و افزود:با حضور مدیرکل ترانزیت و شرکت های حمل ونقل درباره صادرات محصولات با کیفیت جلسه ای برگزار شد.
وی اظهارداشت: پس از بررسی مسایل، فهرستی از شرکت های حمل ونقل که رانندگان آنان دوره های آموزشی بین المللی را گذرانده و دارای گواهی از دانشگاه علمی – کاربردی هستند را تهیه کرده و در اختیار اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان قرار دادیم.
وی در عین حال بر راه اندازی حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد و گفت: در مرحله نخست، قرار شده صادرات محصولات به روسیه از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و فارس از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود؛ همچنین یارانه صادراتی به حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

** راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: این شورا متشکل از کارگروه های دامی، شیلاتی، زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و همچنین دستگاه های گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان توسعه تجارت است.
وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی مشکلات و چالش های صادرات و رفع آن با رایزنی دستگاه های مرتبط دانست و گفت: پس از بررسی مشکلات صادرات در کارگروه ها، راهکارهایی در اختیار شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی قرار می گیرد و در آن شورا مشکلات تحلیل شده و سیاستگذاری انجام می گیرد.
وی برندسازی را یکی از چالش های صادرات محصولات کشاورزی کشور برشمرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از این محصولات به صورت فله ای صادر می شود در حالی که صادرات کالاها باید با برند ایرانی و در بسته بندی های شکیل به بازارهای بین المللی عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا