اقتصادی

جابجایی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی در کشور/تردد ۴۷ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها

به گزارش سرمایه گستران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده با قدردانی از تلاش همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و اعضای ستادهای استانی نوروزی وزارت راه و شهرسازی در ایام ۲۱ روز طرح نوروزی، اظهار کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی از ابتدای طرح نوروزی یعنی بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۲۱ روز از مرز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد.

وی افزود: در ایام طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به شش میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۳۷ نفر رسید که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی‌بوسرانی ۲۳.۱ درصد و سواری کرایه ۱۵ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافران ورودی از پایانه‌های مرزی کشور را ۴۸۹ هزار و ۹۰۷ نفر و تعداد مسافران خروجی از پایانه‌های مرزی کشور را ۴۵۹ هزار و ۹۱۲ نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مجموع این مسافران به ۹۴۸ هزار و ۸۱۹ نفر می‌رسد.

وی درباره مسافران دیگر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر نیز حمل و نقل ریلی را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند.

افندی‌زاده تعداد مسافران حمل‌ونقل هوایی داخلی و بین‌المللی را دو میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۰ نفر در مدت زمان ۲۱ روز برشمرد و گفت: سه میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۱۰ مسافر با شناورهای مسافری اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند همچنین در این بازه ۲۱ روز طرح نوروزی، حدود ۴۷ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد وسایل حمل‌ونقل جابه‌جا شده در نوروز ۱۴۰۲ با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ همراه شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۷ درصد و اردبیل با ۱۱ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته‌اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خود جذب کرده‌اند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا