شهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ ما برگرفته از قرآن کریم است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل  از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در نشست مشترکی که با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان صبح روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه جهت امضاء تفاهم نامه همکاری بین دو اداره کل برگزار شد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امضاء این تفاهم نامه بین دو اداره با هدف اینکه برکتی برای محرومین جامعه به همراه داشته باشد انجام شده است و امیدواریم که بتوانیم برای توانمند سازی افراد نیازمند جامعه در قالب این تفاهم نامه فعالیت های مشترک و موثری را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: این تفاهم نامه با محورهای مختلفی جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و کمک مالی به افراد نیازمند از محل موقوفات منطبق و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی بین دو اداره کل اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان منعقد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: یکی از مباحث مهمی که در این تفاهم نامه دیده شده کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیر به صورت مالی و فرهنگی است که این امر با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی در جهت ترویج زندگی به سبک اسلامی با هدف ارتقاء مهارت های فردی میسر می شود و یکی از اهداف این تفاهم نیز در همین راستا است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه یادآور شد: فرهنگ ما برگرفته شده از قرآن کریم است و باید برای ترویج قرآن کریم اهمیت ویژه ای قائل شد و این موضوع نیز باید همواره جزء دغدغه های همه مردم و مسئولان باشد که بندهای زیادی از این تفاهم نامه نیز در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی تنظیم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از فعالیت هایی که در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد این است که برای کمک به اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان و زندانی هایی که به خاطر مسائل مالی گرفتار شده اند برنامه های مختلفی در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اجرا شود تا با جمع آوری کمک های خیرین در این زمینه نیز گامی بزرگ و موثر برداشته شود.

اجرای آیین جزء خوانی قرآن کریم در امامزادگان شهرستان نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: در ماه مبارک رمضان و در قالب اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شهرستان نطنز آیین جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص شهرستان نطنز در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: با همکاری اعضای هیئت امنا و مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان عظیم الشان شهرستان نطنز همزمان با آغاز بهار قرآن کریم ماه مبارک رمضان آیین جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزادگان شهرستان نطنز در راستای طرح ضیافت الهی در حال برگزاری هستند.

وی در ادامه افزود: آیین جزءخوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان حسین(ع)، امامزاده رقیه خاتون(س) و امامزاده سلطان گروه آباد(ع) شهرستان نطنز از ساعت ۱۹:۳۰ همراه با نماز جماعت مغرب و عشا و ضیافت افطاری آغاز می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: این محافل نورانی قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برتر و مطرح کشوری تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز با قرائت یک جزء از قرآن کریم برگزار می شوند.

**تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل اوقاف استان و اداره کل کمیته امداد استان منعقد شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تفاهم نامه دو جانبه ای بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در راستای اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان تفاهم نامه دو جانبه ای برای مدت دو سال به امضای مدیران کل اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان رسید که محورهای اصلی این تفاهم نامه اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: براساس این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری طرح قرآن در خانه ویژه مددجویان کمیته امداد، اجرای طرح نشاط معنوی در ایام تابستان ویژه غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان در جوار بقاع متبرکه و استفاده از آنان به عنوان خادمان افتخاری امامزادگان عظیم الشان، بستر سازی مناسب و پیش بینی تمهیدات لازم جهت مشارکت مددجویان در مسابقات متنوع و مختلف فرهنگی و قرآنی، فراهم آوردن زمینه برای شرکت مددجویان کمیته امداد در دوره های طرح زندگی به سبک اسلامی از جمله مفاد این تفاهم در بخش فرهنگی و اجتماعی است که با هماهنگی دو طرف اجرا می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: در بخش دیگری از این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت وقف اشتغال و وقف مشارکتی جهت اشتغال زایی برای مددجویان، استفاده از ظرفیت وقف درمان ویژه مددجویان کمیته امداد و همکاری در زمینه طرح مهر تندرستی و همکاری کمیته امداد در اجرای طرح های سازمان اوقاف از جمله مهر تحصیلی، طرح زائران حرم رضوی و دست های مهربانی آماده است که همه این موضوعات در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و از محل موقوفات منطبق به صورت سازاماندهی شده در سراسر استان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری گفت: امیدوارم که این تفاهم نامه مایه خیر و برکت برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد و اداره اوقاف و امور خیریه نیز توانسته باشد با اجرای این طرح در ترویج زندگی به سبک اسلامی، قرآنی و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ایجاد وقف جدید و فعال نمودن انجمن های یاوران وقف اشتغال و موارد مورد نیاز کمیته امداد قدم های موثر و ماندگاری برداریم و شاهد حذف و یا تقلیل برخی از محرومیت ها با کمک دو دستگاه باشیم.

**سی شب جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در جهت اجرای طرح ضیافت الهی هر شب در ماه مبارک رمضان محفل جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برپا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای طرح ضیافت الهی از آغاز ماه مبارک رمضان محفل جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند برپا شده و تا پایان ماه رمضان نیز این محفل نورانی ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: محفل جزء خوانی همه روزه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر با حضور قاریان برتر و ممتاز در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود و شب های جمعه نیز در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۲ بامداد قرائت دعای ابوحمزه ثمالی آغاز می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند و در خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

**همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره اوقاف استان زمینه ساز توسعه امور فرهنگی و قرآنی است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: سال گذشته اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان با اجرای برنامه فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و اماکن متبرکه استان رتبه برتر کشوری را در امور فرهنگی و قرآنی  با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استان ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمیدرضا شیران در نشست مشترکی که با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان صبح روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه جهت امضا تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کمیته امداد و اوقاف استان برگزار شد اظهار داشت: از آنجایی که همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی است کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این راستا سعی کرده تا با ایجاد زمینه های مختلف در این جهت حرکت نماید.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز این تفاهم نامه با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت هایی که در اداره اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد منعقد شده است تا بتوانیم گامی بلند و موثر در زمینه توسعه همکاری بین این دو اداره جهت تقویت فعالیت های فرهنگی و همچنین محرومیت زدایی اقشار آسیب پذیر جامعه برداریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: سال گذشته اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان توانست با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با اجرای برنامه فرهنگی و قرآنی با محوریت بقاع متبرکه و اماکن متبرکه استان در کشور رتبه برتر را در امور فرهنگی و قرآنی را با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استان ها به خود اختصاص دهد.

حمیدرضا شیران در ادامه بیان کرد: در سال های گذشته نیز رابطه و تعامل بسیار خوبی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره اوقاف و امور خیریه وجود داشته است و این تفاهم نامه نیز برهمین اساس منعقد شده تا این همکاری ها با گستردگی و قوت بیشتر در جهت محرومیت زدایی و اجرای موثرتر برنامه های فرهنگی و قرآنی ادامه پیدا کند و امیدوارم که این تفاهم نامه به تقویت همکاری بین دو دستگاه کمک شایانی بکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا