اخبار استان ها

شعار سال با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ودوم فروردین_ در خطبه‌های نماز عید فطر در گچساران اظهار کرد: عید فطر یک حالت طهارت و نظافت درونی را بعد از یک ماه روزه‌داری به دل و جان عطا می‌کند و این خودسازی، طهارت و نظافت درونی به دنبال روزه گرفتن و تحمل ریاضت‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: انسان در ماه رمضان از هوس‌ها و هواهای نفسانی فارغ می‌شود و این مهم هم به دلیل اُنس با قرآن، دعا، ذکر، توسل و استغفار است.

امام جمعه گچساران گفت: اُنسی که انسان در طول ماه مبارک رمضان به خداوند دارد، اوج این طهارت قلب و بندگی را در شب‌های باعظمت قدر شاهد هستیم و اما درس بزرگ ماه رمضان این است که انسان در این ماه با اختیار و اراده بر هواهای نفسانی و لذت‌های مادی غلبه کند.

وی تصریح کرد: درس ماه رمضان، درس اراده قوی و توانستن است که انسان بر هوای نفس غلبه پیدا کند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: رمضان ماه تقویت روحیه‌های معنوی و ماه هم‌نوعی و کمک به انسان‌ها است که باید دستاوردهای عظیم ماه مبارک رمضان را صیانت کنیم چرا که در این ماه انسان لذت اُنس با خداوند را چشیده و همچنان باید آن را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه برگزار شد، افزود: روز قدس امسال در جای‌جای جهان گسترش و توسعه پیداکرده بود و در اقصی نقاط جهان مردم در روز قدس به میدان آمدند و این موضوع یعنی اینکه مسئله فلسطین روزبه‌روز در دنیای اسلام زنده‌تر شده‌است.

خطیب نماز عید فطر گچساران گفت: رژیم صهیونیستی همچنان در حال ارتکاب جنایت‌ها در غزه است، اما خللی در عزم و اراده مردم فلسطین به وجود نیامده و عملیات طوفان الاقصی مقدمه ریشه‌کنی این رژیم غاصب را فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: غده سرطانی اسرائیل روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و سردمدارانش اعتراف به زوال و شکست می‌کنند که به حول و قوه الهی این زوال و سرنگونی رژیم کودک‌کش را در آینده نزدیک خواهند دید.

حجت‌الاسلام هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با تهاجم همه‌جانبه دشمنان مواجه است و همه باید همچنان هوشیار باشیم و حواس‌ها را جمع کنیم لذا مسئولان، نخبگان و همه نباید از این مسئله مهم غافل شویم و اگر امروز دشمن فشار می‌آورد و دشمنی می‌کند به جهت این است که نظام اسلامی قوی است و در حال پیشرفت و فتح قله‌های عزت و افتخار است.

وی افزود: نباید احساس ضعف کنیم و دشمن با جنگ شناختی به دنبال ناامیدی در جامعه است که راه مقابله وحدت، همراهی و هم‌دلی مردم و مسئولان با تبعیت از امر ولایت‌فقیه است.

خطیب نماز عید فطر در گچساران با بیان اینکه مردم برای تحقق شعار سال باید به میدان بیایند، گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند در همه عرصه‌ها نیاز به جهش و مشارکت مردم داریم که با کار جهادی، انقلابی و همچنین همکاری مسئولان و مشارکت مردم می‌توان به این مهم دست‌یافت.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه نیز برای تحقق شعار سال همراه و همدل باشند، خاطرنشان کرد: در فضای علمی و اقتصادی باید جهش پیدا کنیم و نقش مردم باید دیده شود چرا که نظام اسلامی با مردم به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌است.

امام‌جمعه گچساران گفت: آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه است، دین‌داری و دین‌مداری رسالت جامعه اسلامی است و نکته دیگر اینکه قانون‌مداری ما باید مبتنی بر دین باشد لذا خانواده‌ها فرزندان مستعد خودشان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا