شهر و جامعهعناوین اخبار

آگاهی مردم در حوزه بیماری نقص ایمنی اولیه را باید بالا ببریم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه، سید اصغر رفیعایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله هفته جهانی بیماران نقص ایمنی اولیه از سوم تا دهم اردیبهشت ماه است که از امروز به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم از علائم و عوارض این بیماری، برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در نظر گرفتیم.

وی بیان داشت: این هفته با شعار ارتقاء دستیابی بیماران نقص ایمنی اولیه به مراقبت‌های لازم دیده شده است که در طول امسال برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی انجمن خیریه  بیماران نقص ایمنی اولیه در همین راستا دیده شده است.

مدیر اجرایی انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه(س) اضافه کرد: هنوز بسیاری از بیمارانی داریم که از بیماری خود مطلع نیستند و خانواده‌هایی هستند که بین دو تا سه بیمار نقص ایمنی اولیه دارند اما از وجود این بیماری در خانواده خود مطلع نیستند و حتی بسیاری از مردم نسبت به این بیماری و حتی نام آن آگاهی کامل ندارند لذا در این راستا برنامه‌های آموزشی در نظر گرفتیم.

وی گفت:  راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره ، آموزش و اطلاع‌رسانی در طول هفته جهانی بیماران نقص ایمنی اولیه در ورودی شماره ۴ سیتی سنتر واقع در سپاهان شهر و همچنین برنامه‌های آموزشی در خصوص این بیماری در جاده سلامت از جمله این اقدامات این هفته است.

رفیعایی با اشاره به اینکه همچنین در این هفته از اجرای کنگره‌ها و همایش‌های بیماران نقص ایمنی خبر داد و گفت: برنامه‌های پژوهشی برای بیماران نقص ایمنی و حمایت از این دست پژوهش‌ها از دیگر برنامه‌های جانبی در این هفته است.

وی گفت: شفاف‌سازی و آموزش برای کنترل بیماری نقص ایمنی و همچنین اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از نقص ایمنی اولیه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا