اقتصادی

رشد ۹ درصدی افزایش جابه‌جایی مسافر با وسایل نقلیه عمومی

فریبرز کرمی در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه اقدامات مشترکی با پلیس راه برای کاهش خطر و تصادفات انجام شده و اکیپ‌های مدیریتی و نظارتی در قبل و داخل قوس‌های نقاط خطرناک به صورت شبانه‌روزی مستقر شده است.

مدیرکل راهداری استان کرمانشاه گفت: تمامی ۲۸ نقطه پرخطر در سطح جاده‌های استان آشکار سازی شدند و برای رفع نقطه حادثه خیز نیز از طریق هندسی برنامه ریزی گردیده است که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲ و تا پایان فصل کاری تمامی ۲۸ نقطه حادثه خیز را رفع نقص هندسی خواهیم کرد.

کرمی گفت: با اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی و در مدت ۱۱ روزه از بیست‌وپنجم اسفندماه لغایت ششم فروردین طبق آماری که در اختیار است، تصادفات فوتی ۲۹ درصد کاهش داشته است و با پنج فوتی در تصادفات، این استان شاهد کاهش ۳۸ درصدی تلفات فوتی نسبت به سال قبل بوده است و در مجموع ۲۶ درصد کاهش کلیه تصادفات خساراتی و فوتی در جاده‌های استان کرمانشاه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: پرترددترین محور استان کرمانشاه مسیر رفت و برگشت کرمانشاه به بیستون با میانگین ۶۴ هزار تردد به صورت روزانه است و طبق آمار موجود ۳۹ درصد از ناوگان حمل و نقل در استان کرمانشاه در این ایام غیر بومی بودند.

مدیرکل راهداری و امور حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در مدت اعلام شده ۱۱ روزه، هفت درصد افزایش ورودی ناوگان غیر بومی به داخل استان کرمانشاه ثبت شد و در مجموع ۷۵۸۰۳ نفر مسافر توسط وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند و نسبت به سال قبل رشد ۹ درصدی ثبت شده است.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا