اخبار استان ها

آغاز طرح بهسازی معابر و مسیرهای ورودی به سیلک

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کاشان، حسن بخشنده یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره را احیای کالبد اصیل و تاریخی کاشان دانست و اظهار کرد: در این میان، مجموعه تاریخی سیلک و محدوده آن، نه تنها به عنوان نماد هویت و تاریخ کاشان بزرگ بلکه در جایگاه تمدن بشری، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس، طرح بهسازی معابر و مسیرهای ورودی به مجموعه سیلک در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

شهردار کاشان تصریح کرد: مسیرهای میدان سیلک و بلوار امیرالمومنین (ع) تا تقاطع خیابان شاه‌حمزه و مسیرهای خیابان امیرکبیر، تقاطع شاه‌حمزه و «ذوالفقار ۱۴» تا تپه‌های سیلک به همراه مسیرهای پیرامونی آن از جمله مواردی است که عملیات بهسازی آن انجام می‌گیرد.

وی در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته در این مسیرها، تاکید کرد: در این مسیرها که در قالب پیاده‌راه بهسازی می‌شوند اقداماتی مانند درختکاری، گلکاری، احداث فلاورباکس، اجرای بلوک فرش، نصب پایه چراغ و جدول‌گذاری انجام می‌گیرد. فرایند بهسازی توسط شهرداری منطقه چهار انجام می‌شود و تعامل و همکاری پایه میراث فرهنگی سیلک برای مهیا شدن زمینه اجرای این عملیات قابل تقدیر است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا