شهر و جامعهعناوین اخبار

دوره سربازی تمرین خدمت به مردم است/مرگ عابر پیاده در برخورد با سواری “ام وی ام و…

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” در آئین جشن تحلیف سربازان پایه خدمتی اسفند ۹۶ مرکز آموزش علمی تخصصی شهید بهشتی نیروی انتظامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اتمام دوره آموزشی سربازان این مرکز با میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل را اتفاقی بسیار مبارک قلمداد کرد و گفت: از آنجا که نیرو های انتظامی بنابر وظیفه ذاتی خود بایستی افرادی ایثارگر باشند به همین جهت حضرت ابوالفضل العباس بهترین الگویی است که می توانند به رفتار ، گفتار و کردار ایشان تأسی کنند.

وی به بخشی از سوگندنامه فراگیران دوره های آموزشی ناجا اشاره کرد و گفت: ما در این سوگندنامه اعلام می کنیم که از آسایش و آرامش خود عبور می گذریم تا نظم و امنیت جامعه حفظ شود و مردم در آسایش باشند.

سردار معصوم بیگی، با بیان اینکه حضرت ابوالفضل نمونه بارز ایثار و رشادت توصیف کرد و افزود: چه زیباست که جوانان عزیز درس ایثار و فداکاری را از آن حضرت بیاموزند و مطمئن باشند ، اگر ایشان را سرمشق و الگوی خود قرار دهند بی تردید می توانند به سمت قله های بلند از جان گذشتگی ، مجاهدت و ایثار دست پیدا کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه نیروهای انتظامی سرباز ولایت هستند به تشریح این خصوصیت بارز در حضرت ابوالفضل العباس پرداخت و گفت: قمر بنی هاشم به معنی دقیق کلمه ولایتمدار بود و تا مرز شهادت در خط ولایت ماند و جان فشانی کردد و سربازان عزیز باید معنی دقیق ولایتمداری را از ایشان بیاموزند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان، ویژگی دیگر حضرت عباس را بصیرت وی عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت ابوالفضل با همه وجود در رکاب مولای خود ایستاد و شمشیر زد و زمانی که دشمن برای او امان نامه آورد و او را به اردو و سپاه خود دعوت کرد با بصبیرت مثال زدنی دعوت آنها را نپذیرفت و در اردوگاه امام خود باقی ماند و در اوج ایثار و فداکاری نیز به شهادت رسید.

وی افزود:اگر سربازان ما قمر بنی هاشم را الگو خود قرار دهند حتماً می توانند جوانانی برومند، خدمت گذار، جانباز سرافراز، میهن دوست ، خانواده دوست ، مردمدار و مدافع خوبی ها و ارزش ها باشند.

فرمانده انتظامی استان خطاب به سربازان فراگیر این مرکز گفت: شما جوانان عزیز از امروز پابه عرصه خدمت به این مردم و میهن شریف می گذارید و این کاری ارزشمند به شمار می آید چرا که خدمت به مردم و خدمت به آرامش و نظم دارای جایگاه والا و ممتازی است و باید قدر این نعمت را بدانید.

سردار معصوم بیگی، دوره خدمت مقدس سربازی را تمرین خدمت به مردم و تجربه شروع یک زندگی اجتماعی برای جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: مراکز آموزشی و یگان های انتظامی بهترین مکان هایی هستند که جوانان می توانند در آن به بالندگی و پویایی برسند و مطمئناً در هیچ کجا این ویژگی برای انسان میسر نمی شود.

فرمانده انتظامی استان خطاب به سربازان حاضر در مراسم تحلیف مرکز آموزش شهید بهشتی ناجا گفت: بی تردید تفاوت زیادی بین شما با کسانی که دوره مقدس سربازی را طی نکردند وجود دارد چرا که شما در این دوره می توانید مهارت رفتار با مردم، قدرت گفت و گفتمان و همچنین ارتقای روحیه شجاعت و ایثار را با قوت به دست آورده و در خود ماندگار کنید.

مرگ عابر پیاده در برخورد با سواری “ام وی ام“**

گروه استان ها _ اصفهان _ عابر پیاده که با قصد عبور از محور پل خورزوق را داشت براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری “ام وی ام در دم جان سپرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سواری “ام وی ام” با عابر پیاده در محور پل خورزوق مأموران پلیس راه شاهین شهر _ کاشان بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه عابر پیاده که فردی ۳۰ ساله بود به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را نقض ماده ۴ توسط عابر پیاده اعلام کردند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: براساس ماده ۴ قانون راهنمایی و رانندگی عبور از آزادراه ممنوع است و عواقب آن نیز برعهده فرد خاطی خواهد بود.

**دستگیری ۲ سارق داخل خودرو با ۴۰۰ میلیون ریال سرقت

گروه استان ها_ اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق داخل خودرو در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد و گفت: متهمان به ۴۰۰ میلیون ریال سرقت اعتراف کردند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ستار خسروی ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودروی وی، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ “خسروی” افزود: با تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد، سارقان ابتدا اقدام به باز کردن درب خودروی مالباخته کرده و آن را به چند متر جلو تر انتقال و سپس سیستم پخش، باطری و کلیه لوارم داخل خودرو را سرقت و متواری شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام کارآگاهان پس از چندین شبانه روز کار علمی و تخصصی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای که اقدام به این سرقت کرده بودند، شده و طی هماهنگی با مقام قضایی هر دو نفر را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات سارقان دستگیر شده به چندین  فقره سرقت از داخل خودرو به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال اقرار کردند، افزود: سارقان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از این گونه سرقت ها هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز کرده و وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید قرار ندهند.

 **۷تن گردوی خارجی قاچاق در اصفهان توقیف شد

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از توقیف ۷ تن گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیونت ایسزو و فتون که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروها ۲۸۰ کیسه ۲۵ کیلویی گردو به وزن ۷ تن که همگی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ بابا کلانی خاطر نشان کرد: ارزش این محموله قاچاق توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف بیش از ۲۶۸ کیلو گرم تریاک و حشیش در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۲۶۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک و حشیش در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.

 

سرهنگ”سید تقی حسینی” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس با اشراف خود بر روی باندها و قاچاقچیان مواد مخدر از انتقال یک محموله مواد افیونی به وسیله یک دستگاه خودروی وانت مزدا مطلع و بلافاصله برخورد با این سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران محورهای فرعی را به صورت نا محسوس زیر نظر گرفته و سرانجام خودروی قاچاقچیان که از مسیرهای فرعی و خاکی در حال تردد بود را شناسایی و طی یک عملیات تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از توقف خودرو طی بازرسی از آن مقدار ۱۹۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک و ۷۰ کیلوگرم حشیش کشف و دو قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: قاچاقچیان، محموله مواد افیونی را از مرزهای شرقی کشور بارگیری و به شکل کاملاً حرفه ای در داخل وانت مزدا جاساز کرده و قصد داشتند آن را به یکی از استان های مرکزی کشور منتقل کنند که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا