اخبار استان ها

تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۵ درصدی

مهدی عظامی در گفتگویی، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری گوگد با رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بر مبنای رقم ۱۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی و برای بررسی و تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

وی افزود: این رقم بودجه پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر با اختصاص ۶۵ میلیارد ریال به بخش جاری و ۱۰۵ میلیارد به بخش عمرانی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

مسئول امور مالی شهرداری گوگد خاطرنشان کرد: هرچند هزینه اجرای پروژه‌های شهرداری در بخش عمرانی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اما به لحاظ مدیریت صحیح شهرداری در تقسیم کار و اولویت‌بندی فعالیت‌ها روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

عظامی ادامه داد: عملیات‌های عمرانی شهرداری به نحوی انجام می‌شود که شهروندان در انتظار افتتاح پروژه‌ها نمانند و طرح‌ها همان سال اجرایی شود.

وی تصریح کرد: پروژه تملک اراضی واقع در خیابان حافظ (روبه‌روی شهرداری) بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های عمرانی را در بر می‌گیرد، از طرفی به دلیل فرسوده و ورثه‌ای بودن بافت این عملیات زمان‌بر خواهد بود و هزینه‌های جانبی در بردارد، امید است سال ۱۴۰۲ نظاره‌گر تحولات شهرداری در اجرای این پروژه چندین ساله باشیم.

مسئول امور مالی شهرداری گوگد ادامه داد: اجرای میدان روبه‌روی پارک لاله یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اما به دلیل زمان‌بر بودن تصویب طرح توسط دستگاه‌های مربوطه، ادامه کار به فصل زمستان کشیده خواهد شد و امید می‌رود سال آینده فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

عظامی گفت: تکمیل بوستان‌های نرگس، گل یاس و شفا، تکمیل آرامگاه شهدای گمنام واقع در پارک لاله، تکمیل پارک لاله، تکمیل آرامستان، اصلاح میدان‌های اصلی شهر و زیباسازی شهر از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

وی افزود: عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر سطح شهر از فعالیت‌های همه ساله شهرداری گوگد است و اجرای زیرسازی و جدول‌گذاری خیابان حافظ و اصلاح جداول بلوار شهدا از پروژه‌های سال آینده شهرداری خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا