اخبار استان ها

بیشتر مساجد مناطق روستایی چهارمحال‌وبختیاری نیمه‌تمام است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تسریع در توسعه و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) شهر اردل اظهار کرد: این شهر دستگاه سی‌تی‌اسکن ندارد که اضافه شدن این امکان پزشکی باید توسط علوم پزشکی استان پیگیری شود.

وی افزود: در سنوات قبل دستگاه دیالیزی توسط وزارت بهداشت به علوم پزشکی استان تحویل داده و مقرر شد با توجه به مصوبه کمیته فنی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل درمانگاه شبانه‌روزی شهر دشتک قرار گیرد اما با توجه به مساعدت خیران و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، این دستگاه به بهره‌برداری نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این دستگاه دیالیز باید به بیماران بخش بازفت، دوآب صمصامی و دشتک خدمات‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: احداث یک درمانگاه شبانه‌روزی در لیرابی شهرستان اردل لازم است، زیرا از یک‌سو بخش دیناران، زردلیمه و دهدلی به آن متصل است و از سوی دیگر مردم توان مالی ندارند و در این شرایط باید حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را تا بارده و از آنجا حدود ۵۰ کیلومتر تا شهر اردل طی کنند، لذا درخواست شوراهای اسلامی منطقه میانکوه در شهرستان اردل احداث این درمانگاه است.

سلیمانی درخواست تجهیز تمام درمانگاه‌های شهرها و روستاهای سطح استان را جزو مطالبات مردم مطرح کرد و گفت: تکمیل بیمارستان آیت‌الله کاشانی در مرکز استان نیز گام مهمی در جهت تحقق اهداف علوم پزشکی و مردم استان است.

وی ضرورت اختصاص دندانپزشک برای درمانگاه شلیل منطقه میانکوه اردل نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد، ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعدد با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل شوراهای اسلامی این استان موضوع چگونگی دریافت مصوبات شورای اسلامی این استان و ارسال به فرمانداری‌ها برای بررسی در هیئت تطبیق مصوبات است که به‌عنوان یکی از سرفصل‌های آموزشی مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش مؤثر مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه‌های اعزام بسیجیان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با وجود همراهی تعداد زیادی از خیران، همچنان بیشتر مساجد در استان به‌ویژه مناطق روستایی نیمه‌تمام باقی مانده است که پیشنهاد می‌شود برای اختصاص اعتبار و تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

سلیمانی توجه به تکمیل فرهنگسراها برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی را ضروری دانست و افزود: در صورت بهره‌برداری از سه محور مواصلاتی استان شامل محور شهرکرد-بروجن-لردگان، شهرکرد-شلمزار-کارون چهار و تونل گورمیزه در شهرستان اردل و محور شهرکرد-فارسان-بازفت به خوزستان امکان جذب سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف فراهم و مشکل بیکاری نیز تا حد زیادی رفع می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا