اخبار استان ها

بانوان ایرانی در دام ازدواج‌های صوری اتباع خارجی گرفتار نشوند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری، بهرنگ قربانی، امروز _شنبه هجدهم فروردین_ اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰۶۱ قانون مدنی هر فرد خارجی که بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

وی افزود: برخی از اتباع خارجی غیرمجاز با حربه‌های مختلف و سوءاستفاده از حسن نیت خانواده‌های ایرانی، به شکل صوری، به طمع دریافت اقامت با بانوان ایرانی ازدواج می‌کنند که پس از دریافت نکردن اقامت بدون در نظر گرفتن شرایط همسر و فرزندان حاصل از این ازدواج غیرقانونی، کشور را ترک و مشکلات بسیاری را به زنان و جامعه ایرانی تحمیل می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی چالش‌ها و مشکلات متعدد و گاهی غیرقابل جبرانی به دنبال داشته است، توصیه اکید ما پرهیز از ازدواج با اتباع خارجی است.

قربانی تاکید کرد: خانواده‌ها در صورت ضرورت، قبل از هرگونه اقدام به ازدواج با اتباع خارجی با مراجعه به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، مشورت‌های لازم را با کارشناسان حقوقی انجام دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا