تکنولوژی

شترسواری در باغ گلشن طبس را تجربه کنید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمد عرب، پنج شنبه ۱۰ فروردین با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص)می فرمایند “به فرزندان خود شنا، تیراندازی و سوارکاری بیاموزید.”، به رسانه‌های گروهی  گفت: استقبال گردشگران از شترسواری در مناطق گردشگری شهرستان طبس در نوروز امسال بی نظیر بوده است.

وی افزود: به منظور اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و در راستای پرکردن وقت و ایجاد تجربه‌های جدید برای گردشگران و مسافران نوروزی، امکان شتر سواری در باغ تاریخی گلشن طبس پیش بینی شد که بسیار مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفته است.

به گفته عرب در روستای هدف گردشگری ازمیغان، بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی دیهوک و کویر حلوان نیز امکان تجربه شترسواری برای گردشگران نوروزی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌است و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد.

به گفته وی امروزه این ورزش نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌ است که خوشبختانه شهرستان طبس در زمینه ورزش سوارکاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است و پیست اسب سواری نیز در روستای الله آباد در نزدیکی شهر طبس پذیرای خیل بسیار علاقمندان و گردشگران نوروزی است.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا