اخبار استان ها

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا