تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

دکتر مهرعلیزاده در پیامی سالروز تصویب قانون بیمه همگانی و بیمه سلامت را تبریک گفت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، متن پیام دکتر محسن مهرعلیزاده به این شرح می باشد :

در راستای منویات مقام معظم رهبری و قانون برنامه پنجم توسعه بمنظور اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور و زمینه سازی اهداف بلندی چون عدالت محوری ، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور ضرورت تشکیل سازمانی تحت عنوان بیمه سلامت ایران را پر رنگ نمود.

تا این زمان نقش مجموع دولت و سازمان‌های بیمه گر قبل از طرح تحول سلامت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های سلامت بود، اما پس از آن به ۵۱ یا ۵۲ درصد رسید و این کاهش پرداختی از جیب مردم مستلزم این بود که نقش دولت و بیمه افزایش یابد. امری که محقق گردید و براساس ابلاغ اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران با رویکرد تجمیع سازمان های بیمه گر کشور، سازمان بیمه سلامت ایران در تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۹۱ تشکیل شد و به این ترتیب خدمات پایه سلامت به طور یکسان به تمامی مردم در قالب یک سازمان ارائه گردید.

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، بهره مندی بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان اصفهان از خدمات بیمه سلامت و طرح بیمه سلامت رایگان همگانی که از اردیبهشت ۱۳۹۳ آغاز گردیده و ارائه خدمات درمانی از فعالیت های ارزنده ای است که توسط اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان صورت گرفته که جای بسی قدردانی و تشکر را از مدیریت خردمند و کارکنان دلسوز این مجموعه ارزنده دارد.

بایستی توجه داشت که سلامت و امنیت مهمترین نیاز شهروندان یک جامعه هستند که با تامین آنها زمینه لازم برای رفاه بیشتر جامعه فراهم می گردد.

امیدوارم با همدلی و همسویی همه نهادها و دستگاههای اجرایی در تأمین سلامت شهروندان و ساکنین استان تا دورترین نقاط ممکن، بتوانیم رضایتمندی خداوند باری تعالی که فضیلتی را بالاتر از خدمت به بندگانشان قرار نداده اند را به دست آوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا