اخبار استان ها

بودجه شهر اراک مبتنی بر درآمدهای پایدار باشد

سید رضا قریشی در گفتگویی در مرکزی اظهار کرد: می‌توان از پروژه ۸۱۰۰ واحدی به عنوان یک مشکل جدید در آینده یاد کرد، چراکه این شهرک به سبک موارد مشابه طی سال‌های گذشته در حال ساخت است و اماکن آموزشی، تفریحی ورزشی و مراکز خرید در آن به صورت شایسته دیده نشده است.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک و پس از اسکان، شهروندان در این شهرک به منظور تأمین نیازهای خود ناچار به حضور در مرکز شهر خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: چنانچه برنامه‌ریزی‌های شهری متناسب با نیازهای شهروندان نباشد، کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

قریشی تصریح کرد: بودجه کلان‌شهر اراک نسبت به چند سال گذشته چندین برابر شده است، اما توجه و نگاه مدیریت شهری به این مسئله مهم باید مبتنی بر درآمدهای پایدار باشد.

وی با اشاره به رویکرد بودجه در سال جدید برمبنای محله محوری، گفت: این مهم یک اقدام مثبت برای بودجه و در راستای اصل ۱۰۱ قانون اساسی است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: یکی از وظایف شورا توجه به مسئله عدالت‌محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام شهروندان است.

قریشی تاکید کرد: طی دو سال گذشته، بودجه پیش‌بینی شده محقق شد و سال جاری نیز تلاش ما در همین راستا است.

وی با بیان اینکه طرح ممیزی یکی از اتفاقاتی است که در این دوره شورا به وقوع پیوست، تصریح کرد: این مهم به توسعه شهر و مدیریت شهری کمک می‌کند و یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک، عملکرد شهرداری را در سال جاری خوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر اراک سه شهردار داشته و مبنای محاسبه در مدیریت شهری موضوع بودجه است، شهرداری عملکرد قابل قبولی داشته و در راستای اهداف تعیین شده برای این سال اقدامات خوبی انجام شده است.

قریشی با بیان اینکه شهرداری در زمینه هویت شهری مسئولیت اصلی را بر عهده ندارد، اظهار کرد: در این زمینه دستگاه‌های دیگری نیز مسئولیت‌هایی دارند و شهرداری در حد توان و ظرفیت خود در این زمینه ورود کرده است‌.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا