تکنولوژی

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۳

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی دارند، انتخاب کتاب مناسب و یا مؤسسه آموزشی با کتاب‌های مناسب است.

کتاب American English File

مجموعه کتاب‌های امریکن انگلیش فایل که تاکنون در سه ورژن به چاپ رسیده‌اند، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های زبان انگلیسی در دنیا محسوب می‌شوند و توسط کریستینا لاثام کانیگ و کلایو آکسندن نوشته شده‌اند. ویژگی‌های آموزشی و محتوای متنوع و جذاب این کتاب در هر درس و انسجام ساختاری در آموزش زبان انگلیسی باعث محبوبیت این کتاب شده است.

همچنین این کتاب تمامی جنبه‌های آموزش زبان انگلیسی را از همان کتاب اول به صورت کامل به زبان‌آموزان آموزش داده و نیازمندی زبان‌آموزان را برای استفاده از دیگر کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از بین برده است. این مجموعه دارای ۶ سطح آموزش زبان می‌باشد که از ابتدایی‌ترین مباحث آموزشی تا پیشرفته‌ترین آن‌ها به آموزش زبان انگلیسی پرداخته است. شیوه کاربردی و محتواهای به روز این کتاب باعث شده تا زبان‌آموزان زبان انگلیسی را به صورت مشخص و موقعیت محور یاد گرفته و از مفاهیم به خوبی استفاده نمایند.

اگر یک کتاب کامل و جامع برای یادگیری زبان می‌خواهید، ما خرید کتاب امریکن انگلیش فایل را توصیه می‌کنیم.

کتاب Top Notch

مجموعه کتاب تاپ ناچ، نخستین بار در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات پیرسون لانگمن و به‌ منظور آموزش زبان انگلیسی به چاپ رسید.

این مجموعه شامل ۴ کتاب است و زبان‌آموزان را از سطح A1 به سطح B1 می‌رساند.

پس از گذراندن این دوره‌ها، زبان‌آموزان دو را می‌خوانند و از سطح B2 به C1 می‌رسند.

در مجموعه Top Notch به تمام مهارت‌های چهارگانه یعنی خواندن، صحبت‌ کردن، نوشتاری و شنیداری پرداخته شده‌ اما آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته، مهارت صحبت‌ کردن و شنیداری است.

تمرین‌های کارمحور واقعی کتاب، زبان‌آموز را در موقعیت‌های کاربردی گوناگون قرار می‌دهد و به او در زمینه صحبت‌ کردن در مورد مسائل مختلف کمک می‌کند.

یکی از ویژگی‌های ارزشمند کتاب، قرار دادن کلمات و جملات کاربردی در مکالمه‌های کوتاه است.

این مکالمات کوتاه گرامر درس جدید را هم در خود جای داده‌اند و زبان‌آموزان با توجه به کوتاه‌ بودن مکالمات می‌توانند آن‌ها را در مدت کوتاهی طی کلاس یاد بگیرند.

همچنین نویسندگان این مجموعه در کارگاه‌های آموزشی معرفی کتاب، به اهمیت حفظ‌ کردن مکالمات اشاره کرده‌اند.

کتاب Four Corners

مجموعه کتاب فور کرنرز یک دوره آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است که در چهار سطح تنظیم شده است.

Four Corners یک دوره جامع است که هر چهار مهارت اصلی زبان را در بر دارد.

هر بخش از Four Corners شامل ارائه‌ای واضح و روان از واژگان، دستور زبان و یک درس کاربردی از انگلیسی روزمره به همراه تمرین‌های برنامه‌ریزی شده مهارت‌های چهارگانه زبانی می‌باشد.

کتاب Super Minds

مجموعه کتاب Super Minds، یک مجموعه ۷ سطحی است که به آموزش و یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازد. مطالعه‌ی این کتاب علاوه بر بهبود زبان انگلیسی کودک، قدرت تفکر او را افزایش می‌دهد و جاذبه‌های تصاویر، رنگ‌ها، بازی‌ها و آوازهای شاد باعث می‌شود حافظه‌ی کودکان در به خاطرسپاری مطالب صفحه به صفحه تقویت شوند. کتاب سوپر مایندز از معدود کتاب‌هایی است که کودکان را با مهارت‌های اساسی و کلیدی قرن بیست و یکم آشنا می‌کند.  این مهارت‌ها را در آنها پرورش می‌دهد تا زبان انگلیسی را همراه با ساختن زندگی موفق از هر لحاظی فراگیرند. کتاب ۵۰۴ واژه ضروری از سری کتاب‌های بارونز می‌باشد که در زمینه یادگیری لغات انگلیسی منتشر شده است. این کتاب شامل ۵۰۴ واژه ضروری برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت واژگان زبان انگلیسی می‌باشد و از جمله کتاب‌های پرطرفدار در حوزه یادگیری واژگان است. این کتاب برای افرادی که به صورت خودخوان زبان را فرا می‌گیرند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین دارای تمرین لغت برای هر درس می‌باشد و می‌تواند برای افرادی که در آزمون‌های زبان شرکت می‌کنند هم مفید و کارا باشد.

کتاب Cambridge IELTS

کتاب‌های کمبریج آیلتس، از جمله کتاب‌های کمک آموزشی مهمی است که می‌تواند به زبان‌آموزان در راه کسب مدرک آیلتس کمک کند. بدون شک میزان معروفیت سری کتاب‌های آیلتس به خاطر همین جامعیت و محتوای فوق‌العاده مفید و معتبرشان اتفاق افتاده است. به گونه‌ای که امروزه برای تمامی کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، خرید کتاب کمبریج از اقدامات ضروری است.

سطح‌بندی کتاب‌های Cambridge IELTS:

سطح یک: مخصوص کسانی که می‌خواهند در آزمون‌های آیلتس نمره متوسط کسب کنند و نهایتاً به سطح نمره‌ای بین چهار تا پنج دست پیدا نمایند.
سطح دو: مخصوص کسانی که می‌خواهند نمره بالاتری داشته باشند و حدود نمره مورد نظرشان بین پنج تا شش و نیم است.
سطح سه: خواندن سطح سه برای کسانی مناسب است که خواهان نمره ممتاز هستند و کمترین حدود نمره‌ای که برای خود در نظر گرفته‌اند بین شش و نیم تا هفت و نیم است.

برای دستیابی به این میزان نمره، در هر سطح در کنار آزمون‌های اصلی کتاب، مجموعه‌ای از نکات دستور زبانی، درک مطلب و همچنین واژگانی فراهم شده است.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا